2017-06-01

Äventyr och återkomst

Stackars lilla blogg, du lever en tynande tillvaro.

Igår kom jag hem från min stora resa till Tallinn, Wales och London (med en avstickare till Oxford). Det var verkligen en fin resa - mycket roligare än min neurotiska hjärna utmålat den på förhand. Vädret var varmt (kjol utan strumpbyxor! sandaler!) och jag hade förmånen att möta många roliga, trevliga, smarta och snälla människor. Turista hann jag inte med - en timme på Pitt Rivers-museet i Oxford var det enda. Och en regnig dag köpte jag en macintosh på Cath Kidston. Annars var det bara jobb och resor - under hela resan på 7 dagar åt jag middag två kvällar, torsdag och söndag. Ofta blev det bara en frukost eller en lunch under en dag, men jag var så upptagen att jag inte ens hann med att vara hungrig. Jag har signerat en hel massa böcker, både med dedikation till läsare och för bokhandlarnas lager. Jag har mött fans (fans! I England!) varav ett fan reste i fyra timmar för att komma och lyssna på mig (jag har fortfarande svårt att förstå detta). Jag är så glad att jag åkte. Och jag bar hela tiden med mig vetskapen om att min mamma gladde sig åt att jag skulle iväg och tyckte att det var mycket viktigt för mig att fara.

Foton från resan finns på instagram och min offentliga FB-profil.

Nu skulle jag helst bara vila i några dagar. Men jag har en pjäs som borde lämnas in för läsning snart, och sen en hel massa mejl att svara på från min frånvaro, och sen: allt kring mammas dödsbo och lägenhet som måste tas itu med. Jag sköt upp det till efter resan, men nu är det efter resan.

2 kommentarer:

  1. Välkommen tillbaka! Det var roligt att följa med din fantastiska resa på Twitter. Jag kan tänka mig att du kommer att träffa ett eller annat fan också på Worldcon i Helsingfors. :)

    SvaraRadera