2017-04-06

Texter texter överallt



Idag är Naondel ute i England! Det är helt sjukt konstigt för mig. TVÅ böcker publicerade på engelska? När jag en gång i världen drömde om att kanske en gång få ge ut en EN? Maresi fick dessutom ett sådant kritikermottagande jag inte ens kunnat hoppas på. Fantastiska recensioner, och framför allt många sådana, i stora dagstidningar. Jag vågar inte tro att det skall bli lika för Naondel, men jag hoppas såklart att åtminstone någon dagstidning plockar upp den. Jag har skrivit en sjujäkla många blogginlägg för en bloggturné som gått av stapeln de senaste dagarna (för att följa den besök min författarfacebookprofil) plus texter för andra publikationer såsom en intervju för The Scottish Book Trust (klick) och Waterstones blogg (det känns extra kiva*, men den är inte live än). Men det händer saker i USA också, för där kom Maresi ut i början av året. Så där skriver jag bland annat för plattformen PIQUE som lyfter upp ungdomsböcker. Jag är speciellt glad över den text jag just skrev för dem om feminism, min mormor och hur fantasyhjältinnor inte behöver rädda världen med svärd i hand. Läs den här!



Bildresultat för naondel



*Finlandssvenska för "kul"

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera