2017-03-14

Långsamt närmar jag mig

Jag puttrar på med allt möjligt. Har skrivit ytterligare gästbloggsinlägg och gett fler lästips. Jobbar på ett långt tal jag skall hålla i augusti. Svarar på olika mejl. Igår fick jag feedback på en novell, så idag skall jag redigera den och börja översätta den till engelska. Jag skall underteckna och posta mitt norska förlagsavtal. Jag väntar på feedback på pjäsen, om jag bara fick det skulle jag arbeta på den också.

Och hela tiden finns Maresi där i mitt bakhuvud. Hon väntar på att jag är redo att ta itu med omskrivningarna. Jag är inte riktigt färdig än. Jag vet att de kommer att vara så massiva, det blir ett enormt jobb, och nästa vecka reser jag till Milano för att delta i en litteraturfestival och efter det har jag lite olika seminarier och sådant. Så det är ingen idé att kasta sig in i det nu. Jag skulle bli tvungen att avbryta nästan genast. Men i april har jag tid igen, och då skall jag tackla manuset. Nu försöker jag ärligt talat vila upp mig lite inför den bergsbestigning omskrivningen kommer att vara.

2 kommentarer:

  1. minna lindeb14 mars 2017 10:04

    Lycka till. Dräm till när du är redo <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Jag packar proviant och planerar rutter med kartor i hand.

      Radera