2017-03-27

Korta dagar, mycket jobb.

Dagarna är alltför korta just nu. Jag bryr mig inte om hur extra mycket extra ljus vi har och så, det är tiden som inte räcker till. Jag har så mycket som jag både borde och vill göra. Dessutom sov jag bort hela morgonen pga sommartiden.

Jag borde (och vill) läsa igenom manuset och göra anteckningar inför redigeringen, jag borde och vill skriva om pjäsen som jag nu fått rikliga, konstruktiva kommentarer på. Jag vill ut och springa med hunden i det vackra vädret (ja, jag vill faktiskt det!). Jag har återigen gästbloggsinlägg att skriva, denna gång för USA. Jag har utlåtanden att skriva. Jag har möten att bevista. Jag skall delta i ett seminarium på fredag. Och så vill jag sy, och så borde jag städa här hemma, vi skall inte ens tala om allt som borde göras i trädgården nu, och så har jag äntligen kommit igång med läsandet igen tack vare Selma Lagerlöfs memoarer och skulle vilja lägga mycket tid på att läsa. Och så är det familjen, den vill jag gärna umgås med. Och och...

Ja jag vet, det är URTRIST att läsa om hur mycket andra har att göra. Och jag tycks föredra att skriva om hur mycket jag har att göra, framom att verkligen ta itu med det. Typiskt mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar