2017-03-21

Arbetet som livlina

Privat är det ganska tungt just nu (sjukdom i familjen). Det är inte roligt, om man säger så.  De senaste dagarna har varit extra jobbiga, bara för mig mentalt.

Jag funderade vad jag kunde göra för att, inte muntra upp mig direkt, men få lite balans. Lite styrfart. Något att hålla mig i. Jag har sytt mycket, vilket varit trevligt, men det räcker inte.

Idag kom jag på det: det måste ju bli arbete, förstås. Så nu har jag skrivit ut Maresi II, som har arbetsnamnet Breven från Maresi.  Jag tände en brasa. Jag kokade en kopp te. Nu skall jag sätta mig framför brasan med manuset, och tekoppen, och arbeta. Det känns redan bättre.

Jag glömde förresten att jag gett boktips på härliga bokbloggen Kulturkollo. Klicka och läs mina bästa "overkliga" boktips! (De har vänligheten att kalla mig "den nordiska fantasyns mest spännande författare", man tackar!)

5 kommentarer:

  1. minna lindeb21 mars 2017 13:15

    Ja, Skriv. För det är där du hör hemma.

    SvaraRadera
  2. Att fokusera på arbete kan vara en stor lättnad. Hoppas det privata reder upp sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr är det av en sort som inte kommer att reda upp sig. Men igenom också detta måste man.

      Radera