2017-02-13

Rytm

Halva februari har just gått. Mitt högst inofficiella mål är att bli klar med någon form av första utkast av Maresi 2 inom februari. Just nu ser det ut som om det kan gå. Men nästa vecka är det sportlov, och trots att vi nog får en del barnvaktshjälp vet man inte hur det går med skrivandet då. Jag har hållit mycket bra tempo i skrivandet, inte sjukt snabbt men samtidigt har jag inte låtit mig slinka undan med ursäkter heller: om jag inte skrivit en dag har jag haft mig själv att skriva ikapp under veckans andra dagar. Jag måste ha lite sådana regler, för annars leder en oskriven dag alltid till flera. Och sen blir det så svårt att komma in i manuset igen.

Den här veckan har jag några dagar av möten och saker i Hfrs, så det blir inte lika lätt att hålla rytmen uppe. Men jag sätter ett ordmål för mig själv för veckan i alla fall, Och -

Holy SHIT. Öppnade just kalendern för att avgöra hur stort mitt ordmål skall vara - och jag har ju ett möte i Helsingfors IDAG. CRAP. Jag hade helt glömt det. På grund av att tågen går så sällan måste jag fara en timme tidigare än jag annars var tvungen... Så nu fick jag bråttom. Gotta run, byeee!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar