2017-02-15

Mitt liv som TV-serie

Jag gjorde nyss ett meme på Facebook, ett sånt där man skall beskriva sig själv genom att svara på olika frågor medelst boktitlar (ur ens bokhylla). Den fråga där jag inte kunde bestämma mig för ett enda svar var: Om ditt liv blev en TV-serie, vad skulle den heta? Mina alternativ blev Till den skrivande kvinnans försvar/An Exact Replica of a Figment of My Imagination. Men ju mer jag tittar på böckerna i min hylla dess fler ypperliga namn på mitt liv hittar jag, och det är ju delvis för att jag har så många böcker om skrivande. Men också för att det är en fråga där man kan leka med svaret så mycket. Här är ett urval.

Words Are My Matter
Writing Down the Bones
The Artist's Way
Ett Sagoland och dess Infödingar
Magic for Beginners
In One Person
Stardust (för det är vi ju alla, egentligen)
No Plot? No problem! (det är nästan min favorit)
Encyclopedia of an Ordinary Life
Vindens och nattens drottning (när jag drabbas av hybris)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar