2017-02-27

Medelåldern hej hej

Nu har jag i sanning blivit medelålders: veckans bästa stund var när jag efter sex nätter hemifrån och fyra olika sängar äntligen fick krypa ner i min egen säng. Den är den enda jag riktigt kan sova bra i. Perfekt fast madrass med en riktigt mjuk bäddmadrass. Krispiga rena lakan. En dyna som är mjuk men fast. Ahh. Somnade som en stock och vaknade nog kring 4 men det var bara skönt att ligga vaken en timme eller så och fundera.

Jag har haft en märklig sportlovsvecka skrivmässigt - kom bara åt att skriva tre dagar, och två av dem bara ca två timmar, ändå fick jag ihop hisnande (för mig) 7500 ord. Och jag är nära slutet nu. Så nära. Idag hade jag egentligen tandläkare men hon är förkyld och fick avboka, så jag har en hel arbetsdag framför mig. Jag har hundra mejl som borde besvaras, en kolumn att skriva, andra beställda texter att skriva - men jag tänker skita i allt, åtminstone först, och fortsätta på Maresi 2.

Och vet ni, jag älskar min nya Macbook hett och passionerat. Den har bra skrivkarma, känner jag. Och vad viktigare är: hittills har den inte krånglat, vilket egentligen är allt jag begär av en dator...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar