2017-02-17

Mål som växer

Igår fick jag på alla sociala media sprida glädjenyheten att Maresi sålts till Spanien (till ett stort förlag, Alfaguara/Penguin Random House) och att hela trilogin köpts av ett norskt förlag! Nu är det 20 utlandsrättigheter sålda. Jag har i hemlighet haft det lite som mål, efter att allt tagit fart så där som de gjorde någon gång 2015. Nu får jag sätta upp nya mål :-)
Här är de allesammans (taget från min agenturs, Elina Ahlbäck Literary Agency, hemsida):



Apropå det kommer jag inte att nå mitt ordmål för denna arbetsvecka. Jag skulle vara tvungen att skriva 3600 ord idag för att göra det, and that aint happening. Jag har bara lyckats skriva nytt på måndag och tisdag. Men igår kom jag väldigt långt i planeringen av slutet. Och jag gillar det. Jag gillar riktningen det tar. Nu måste jag bara göra det tillräckligt spännande.

3 kommentarer:

  1. Grattis! Du och dina böcker är värda allt detta goda!

    SvaraRadera
  2. Hurra hurra hurra också här! Så häftigt med spanskan, kanske jag borde läsa dina böcker på spanska för att lite öva. :D

    SvaraRadera