2017-02-22

Jag har gått över till den mörka sidan

Här händer det grejor. Jag har hunnit fylla 40, bli grundligt firad av familjen och gratulerad av vännerna på Facebook och ätit gott. Sedan har min Lenovo återigen kraschat och krävt fullständig återställning, och dit for en hel arbetsdag och det sista av mitt tålamod. Lenovo Yoga Tablet 2 har på alla vis varit den perfekta resedatorn - jag gillar att det är en tablettdator med touchscreen, jag gillar apparna, jag gillar väldigt mycket att skärmen/själva datorn har en fot och kan stå för sig själv så att jag kan höja den genom att till exempel ställa den på en trave böcker och på så vis få bättre läge för nacken under långa skrivpass, jag gillar att den är så liten och lätt, jag gillar att skärmen är väldigt skarp och bra och datorn är reaktiv och snabb och (förr) hade väldigt långt batteriliv. Enda felet med den är egentligen den är helt opålitlig och jag aldrig kan räkna med att den fungerar. Och det är ju en rätt stor avigsida, när jag till exempel är på resande fot. Jag kan aldrig räkna med att jag har en fungerande dator. Och det måste jag kunna göra. Så jag tog skeden i vacker hand och steget över till The Dark Side och marscherade i ilskorna in i en affär och köpte en Macbook. I guld. Den är läcker och liten och lätt och har långt batteriliv och framför allt hoppas jag att den är pålitlig och fungerar som den skall. För det är egentligen den funktion jag helst vill ha av min dator, som ju för mig mest fungerar som skrivmaskin.

Men o vad det svider i plånboken. Dessutom håller tänderna på att ruttna i skallen på mig, så det går pengar till tandläkarbesök på löpande band också.

4 kommentarer:

  1. Jag tycker du ska bejaka din excentricitet och sätta in en guldplomb för varje utlandsförsäljning. Eller om problemen är mer begränsade: En för varje ur-moder i Naondel.

    Vilket för oss tillbaka till det påstådda sambandet mellan
    dålig tandhälsa och litterär begåvning, vilket jag tror båda Selma Lagerlöf och Peter Englund varit inne på. (Vilket väl skulle vara det enda jag kunde gräma mig över som bara haft en lagning och det efter 30 års ålder. Tänderna är den enda gen jag verkligen hoppas jag skickat vidare till mina barn.)

    U.J.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kommer att se ut som en rapartist i gapet.

      Radera
  2. Grattis! Både till den ökade visdomen OCH till att du kommit över till ljusets sida. ;)
    (Din första ”minder” gratulerar också till födelsedagen.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och min första minder kommer nog att förbli den bästa :-)

      Radera