2017-01-19

Stilla januari

Jag är inne i nån sorts underlig zon.

Jag bara skriver, syr och stickar. De tre s:n. Jag gör inget annat. Läser inte (annat än högt för sonen). Far ingenstans, träffar ingen annan än den närmaste familjen. Äter mina luncher hemma. Duschar sällan (TMI?). Ser inga filmer. Tittar ibland på nån dum serie medan jag stickar. Lyssnar lite på ljudböcker medan jag stickar och syr. Går ut med hunden. Gör inte annat än det mest nödvändiga åt hushållet.

Det finns med andra ord ganska lite att blogga om.

2 kommentarer:

  1. Och det låter gudomligt skönt. Jag är delvis inne i samma mindset, men istället för att sy TÄNKER jag på att sy, och så lagar jag mat, yogar och kör barnen till olika aktiviteter istället. Men ja, inte händer det mycket här heller. Om det nu är nån tröst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här veckan har jag inte ens lagat mat utan T har skött det. Och som tur är har jag ett barn som avskyr aktiviteter :-D

      (Jo, det tröstar att höra. Nästa steg får bli att du faktiskt syr något och inte bara tänker!)

      Radera