2017-01-17

Jubileum

I år är det ett jubileumsår för mig.

2007 utkom min första skönlitterära bok, De Ännu Inte Valda. Sedan dess har det blivit fem romaner till, ett skönlitterärt läromedel och medverkan i en antologi, samt några publicerade noveller. Jag skulle gärna fira decenniet den dag då DÄIV kom ut, men jag minns inte alls när det var. Någon gång på våren. Mars, kanske?

Dessutom fyller jag 40 år i år. Jag har alltid drömt om en jättestor fest, för jag vill gärna samla alla mina vänner och jag har noll ålderskris. Men just nu är jag i en väldigt introvert fas, då jag bara skriver och mest vill vara ensam. Jag har ingen ork eller lust att börja planera en fest för tillfället. Men inget säger väl att man måste fira just precis då man fyller år, eller hur? Jag kan väl ordna en fest sen när jag har lust istället.

4 kommentarer:

  1. Jag har redan bjudit mej själv. Tack och välkommen.
    Jag tycker vi ska åka linbana mellan kyrkan och folkhögskolan eller tvärs över viken där djonker ligga laddade med sprit och fyrverkerier.

    SvaraRadera
  2. Det låter som en muminös fest! Djonker med sprit och fyrverkerier, var skall jag kunna uppbåda sådana?

    SvaraRadera
  3. Hej
    Jag har tyvärr ingen aning om DÄIV kom ut, dina böcker kom i mitt liv 2010 eller möjligen sent 2009. (Jag är fortfarande lite mallig för det. Du listade en gång saker du varit först med. Du är en "sak" som jag varit åtminstone tidig med, i den här ankdammen.)

    Hufvudstadsbladet recenserade DÄIV den tionde april 2007, då den ju borde varit rätt färsk, om det är till någon hjälp. fast den recensionen har du väl sparad.
    Där gnälldes förresten också på dina Volt-kolumner. Tror inte jag visste att du skrev för Volt. (Visste jag det hade jag glömt det.) Vi hade faktiskt särskilt prenumeration på Volt ett tag till Borås/Norrköping men det var väl allramest min frus.

    Grattis till alla jubileer hursomhelst

    U.J.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Urban! Jo, den recensionen glömmer jag aldrig. Det var konstigt att mitt övriga arbete plötsligt skulle recenseras i en bokrecension...

      Radera