2017-01-31

Januarisummering

Denna månad har jag

  • Skrivit över 20 000 ord på Maresi 2
  • Inte ätit kött alls, utom en gång då jag åt ankdumplings och en gång då jag åt pollo limonello på Bar 9. Jag skulle ha en kött- och sockerfri månad - att inte äta kött var mycket enklare än jag trodde, att äta socker just så svårt som jag trodde (jag misslyckades kapitalt).
  • Sytt en underkjol och tre klänningar (varav en inte kommer att komma mycket i användning)
  • Stickat 1½ par sockor åt mig och ett par åt sonen
  • Läst 7½ bok, varav 2½ var ljudböcker (detta är nästan rekord, jag har inte läst så mycket på länge, men tre av böckerna var i ärlighetens namn omläsning av favoriter)
  • Fascinerat följt med hur sonen, som redan kan läsa lite på svenska, plötsligt börjat läsa också på engelska
  • Ätit popcorn till lunch en gång
  • Blivit inbjuden till två litterära festivaler i England (mer om det senare!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar