2016-12-08

Springer ikapp

Det var en ganska märklig dag igår: en journalist från tidningen Arbetet i Sverige flög till Finland och kom med tåg till Karis enkom för att intervjua mig. Kändes superkonstigt. Men det blev en av de bästa intervjuer jag gett, tycker jag (utan att ha läst nåt än), en riktig djupintervju med mycket intelligenta och stundtals knepiga frågor.

I övrigt har jag läst den pjäs jag skulle läsa, och videon har jag gjort, men jag har fortfarande inte fått korret av engelska Naondel, så den punkten på min att-göra-lista väntar ännu. Istället fick jag en förfrågan om att pitcha en artikel för en stor engelsk tidning, så nu får jag bry mitt huvud över det istället. I morgon skall vi banda podd. Men idag - idag har jag en dag på mig att dyka in i romanen (och så ut igen)... Nästa vecka hoppas jag kunna ägna mer åt att skriva, då är bara onsdagen upptagen av annat. Och veckan före jul är helt tom, men då vet jag hur det kommer att vara, med en massa julfix som stjäl min uppmärksamhet. Är okaraktäristiskt oförberedd inför julen i år.

2 kommentarer:

  1. Tipsa när intervjun publiceras!

    SvaraRadera
  2. Tack för att du gillade min bild på instagram och svarade på kommentaren <3 Ska till nästa läsa Naondel :)

    SvaraRadera