2016-12-16

Planeringsträsket

Jag har hållit på och planerat i några dagar. Nu har jag kommit så långt med manuset att det är dags att se hur (och om) allt hänger ihop, vad jag fortfarande vill få med, vad som måste petas in i redan existerande text osv. Det är roligt: jag gillar den här fasen. Samtidigt tar den aldrig slut. Precis som jag tänker att ja, men nu sitter det nog, så kommer jag på att nej men den lilla detaljen är ju helt ologiskt, saker kan inte ske i den ordningen, och så rasar allt ihop och jag får skrapa upp byggstenarna och börja om från början. Just nu kom jag på att klimaxet på slutet inte kan ligga där om jag tänkt att en grej ännu skall hända efter det (ev i bok 3, då), men om jag byter om ordningen har jag inget klimax på slutet. Det är bara att gnissla tänder och planera vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar