2016-12-21

Make Art not War 2017

Min vän Nene Ormes tipsade om denna utmaning inför 2017: Make Art Not War.

I pledge to devote one hour a day to my original art.
If I don’t feel motivated, I pledge to write down the reasons why I wanted to take this challenge for fifteen minutes or one-to-three pages whichever comes first.
I pledge to mark down on the calendar whenever I complete a day’s efforts.

Eftersom jag ägnar mig åt min konst dagligen, som mitt arbete, tänker jag modifiera det hela lite: en halv timme om dagen skall jag ägna mig åt fritt skrivande som inte har med pågående romanprojekt att göra. Och detta gäller varje dag, vardag som helg. Enligt reglerna borde jag ägna en hel timme, men jag vet med mig att då kommer det bara inte att bli gjort. En halv timme klarar jag av. Jag behöver det verkligen. Och jag tror att jag skall skaffa en app som visar mig hur mycket jag de facto använder mobilen, och göra en riktig kraftansträngning för att skära ner på hur många gånger om dagen jag kollar sociala medier. Min första utmaning har jag redan fastslagit: under julen, 24.12-1.1. skall jag inte använda sociala media på telefonen. Alls. Jag tänker ta bort apparna. Som en detoxperiod.

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja! Min paus gällde inte ens bloggen, men den har hamnat på paus av bara farten.

      Radera