2016-12-12

Beslutsamhet

Jag har varit på de två sista reko-seminarierna den här helgen (pjässkrivning). Något vi pratade om på lördagen väckte min motivation och kämparglöd: jag vill verkligen ge skrivandet plats nu. Jag måste. Så på söndag såg jag till att göra det: jag skrev på tågresan till och från Helsingfors, jag skrev på café före vi började och jag satt och skrev för hand i soffan hemma medan sonen somnade på kvällen.

Och jag mår så mycket bättre. Jag är mindre irriterad, mindre spänd. Inte för att överpsykologisera, men det faktum att jag haft så spänd och öm rygg att jag haft svårt att röra mig de senaste dagarna KAN ha något att göra med att jag inte fått skriva ordentligt på sistone? Jag var en mycket mer harmonisk mamma igår kväll också.

Så idag då jag har tandläkare och ett möte och femton mejl och räkningar och kolumner och annat inbokat - idag skall jag ändå prioritera skrivandet. Hinns inte allt det där andra med så hinns det inte. Men skrivandet skall jag få gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar