2016-12-15

Alla dessa idéer

Det är så förbannat krångligt, det här att skriva en bok. Så många saker att hålla i huvudet på en gång. Just nu upplever jag faktiskt att det är den största utmaningen. Som vanligt har jag anteckningar i en anteckningsbok, och i ett långt, spretigt och osammanhängande dokument på datorn (för tillfället 34 sidor långt...) och på några papper och på en massa lappar upphängda på min vägg. Jag har sjukt mycket idéer, en massa saker jag vill få med och min timeline över det som skall hända härnäst i boken (jag kan liksom se en bit in i dimman, men inte särskilt långt) ändras hela tiden. Jag får hela tiden den där känslan av andnöd då jag försöker sortera alla dessa tankar och idéer. Alltför sent kommer jag ihåg att ja men jag hade ju tänkt att det DÄR skulle hända, eller det där temat borde med. Och så hittar jag hela tiden saker jag borde researcha, och jag kommer så långt att jag får kontaktuppgifter till folk eller skaffar böcker men sen hinner jag aldrig ringa eller läsa.

Och samtidigt njuter jag. För det är rätt. Jag gör det jag vill, det jag kan, jag prioriterar skrivandet och mår bra. Jag får i och för sig de där mejlen nu: "Har du kommit ihåg att skriva den där texten?" "Jag mejlade dej förra veckan för att fråga..." osv. För att jag inte prioriterar PR och annat nu, utan gör det på kvällarna när jag orkar och hinner. Och jag har svårt med att göra folk besvikna.

2 kommentarer:

  1. Ibland måste man bara göra folk besvikna för att kunna göra det som ändå är grunden till allt det andra. Lycka till med sorterandet av idéer!

    SvaraRadera