2016-11-02

Lugnet infinner sig

Ute vräker årets första snö ner och mitt arbetsrum ligger i ett jullandskap. Hunden gör mig sällskap idag och ligger och suckar otåligt. Jag har gott te, jag har ett tänt ljus och jag börjar äntligen ha lite ro i kroppen. Igår kände jag hur jag riktigt varvade ner. Det behövdes. Idag har jag inga specifika måsten alls - inga mejl som väntar på svar, inget administrativt som måste göras. Jag har filat lite vidare på novellen jag hittade rätt med igår, och nu tror jag att den verkligen sitter. Jag skall bara låta den vila lite och sen läsa igenom den en gång till.

Och nu - ja, nu börjar då egentligen min skrivtid. Min tid med Maresi.

Jag skall ta det lugnt. Jag skall inte låta några deadlines stressa mig. Jag skall njuta av att jag nu åter får göra det jag älskar allra mest. Tillbringa ostörd, ensam tid med min text.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar