2016-11-25

Jag är inte cool

Det känns som om jag borde bete mig mer blasé och coolt. Men jag kan helt enkelt inte. Saker händer som jag inte kunnat föreställa mig i min vildaste fantasi (och tro mig, min fantasi är vild) och var gång piper jag till av förtjusning och delar det med hela världen. Jag kommer aldrig att kunna skapa/upprätthålla en bild av mig som sofistikerad världsvan författare. Därför lägger jag nedan in (dolda) länkar till alla artiklarna :-)

Variety magazine (det anrika!) har skrivit om filmoptionen. Liksom The Guardian, vilket jag fick veta för att Yukiko Duke twittrade det åt mig (squee!). Liksom IMDb, The Bookseller och en mängd andra sidor från Italien, Rumänien, Nedeländerna, Kanada, Pakistan, Sydostasien...

Och ja, det känns fantastiskt och overkligt och allt på en gång.

Men nu stänger jag av allt det, och ger mig i kast med manuset till "Maresi II" än en gång. Trots att det går oerhört långsamt framåt så går det i alla fall framåt. Och det är jag tacksam för.

8 kommentarer:

  1. Men varför skulle du behöva vara en världsvan författare? Du är bäst som du är! (plus dina fans känner sig mera bekväma i sina victory dances om du dansar med!)

    SvaraRadera
  2. Tycker det är skönt att du är så där. Är så trött på att många bara skakar av sig det mesta. Hurra för icke-cool! Och lycka till med skrivandet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här skakas inget av! Och tack, tack detsamma!

      Radera
  3. Du är cool som du är och coolare än du tror. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är nog o-coolare än alla tror, men det är helt OK det med!

      Radera
  4. Varför skulle du behöva vara cool och blasé - det är ju helt fantastiskt och du ska njuta av varenda sekund :-) Vi gör det i alla fall :-)

    SvaraRadera