2016-09-05

Svar på bloggfråga om Naondel på Adlibris

Jag fick en fråga här på bloggen om varför det finns två utgåvor av Naondel på svenska på Adlibris, och vilken skillnaden är mellan dem. Nu har jag rett ut frågan.

Det är frågan om exakt samma bok, men med olika ISBN. Naondel ges ut av Förlaget (i Finland) och Berghs (i Sverige) i ett samtryck. Men Förlaget får inte sälja den finländska boken i Sverige och vice versa. Att priserna är olika just på Adlibris har förlagen inget med att göra, utan det är bokhandeln som sätter priset. Antagligen kommer de så småningom plocka bort de olika versionerna, så om du är i Sverige kan du bara se den version av boken du kan köpa där, och likadant i Finland.

2 kommentarer:

  1. TACK massor för att du gav dej tid att kolla saken!!!
    Jag bor nog i Finland i Ingå, så då blir det säkert Förlagets bok. Måste beställa fort så jag får börja läsa!!
    TACK än en gång hälsar Bitte!

    SvaraRadera
    Svar
    1. För all del! Jag blev ju nyfiken själv, det verkade så skumt.

      Radera