2016-09-19

Recensioner och resor

Om några timmar bär det av mot Sverige för en resa till Växjö och sedan Göteborg och bokmässan där. Naondel har recenserats under helgen, och boken har fått fler och bättre recensioner än jag ens vågat drömma om. Svenska YLE recenserar här, Hbl här, Västra Nyland här. Österbottens Tidning lär ha en recension också men den får jag inte upp.

Att säga att jag är lättad är världens underdrift. Det som dessutom är extra roligt är att jag upplever att recensenterna sett vad jag försökt göra - jag känner mig inte misstolkad. Varken Hbl eller Yle nämner ens ordet "ungdomsbok" utan recenserar boken som en roman bland andra romaner, och jag tror det är första gången det händer mig. Jag ser själv Naondel som en fantasyroman, inte en ungdomsbok, och den är det vuxnaste jag skrivit.

Men nu alltså: västerut! Jag kommer knappast att blogga under resan, men Instagram brukar vara lättare att uppdatera, kanske också min författarsida på FB. Vanligtvis är jag toppenförberedd inför varje resa, nu känner jag att jag inte riktigt hunnit med, jag har inte läst de böcker jag borde ha läst, insåg nyss att jag ju borde ha klippt håret, bla bla bla. Men nu får det bli som det blir bara. Jag tror jag är uppe i åtta programpunkter under mässan, det är en massa, men nåt tag hoppas jag på att hinna höra på några programpunkter själv också! Jag har ju bara inte ens hunnit bekanta mig med programmet...

2 kommentarer:

  1. Ser fram emot att läsa Naondel som jag köpte på mässan igår. Missade dock tyvärr dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du fick tag på boken ändå :-)

      Radera