2016-09-28

Det susar på

Författaryrket är åtminstone aldrig förutsägbart eller enformigt. Hela tiden droppar det in saker jag inte väntat mig. Idag har jag till exempel suttit och fyllt i ett långt formulär om mig själv och mina böcker för mitt amerikanska förlag, Abrams. Så har jag svarat på ett meddelande jag fick av en fantastisk brittisk författare jag träffade på bokmässan*, förberett mig för Åbo bokmässa som börjar på fredag, och förberett mig inför morgondagens releaselunch av Naondel på finska, svarat på en massa mejl gällande arbete jag har nästa vecka samt fått ett  jobbsamtal med ett intressant erbjudande. Jag måste också tvätta kläder inför de kommande två dagarna eftersom alla "scenkläder" varit i användning i Göteborg, och beställa tågbiljetter, och i eftermiddag skall jag till tandläkaren, och så har jag äntligen fått håret klippt...

Lite känns det som att jag inte hinner andas alls, men kanske det räcker med att andas på typ söndag.

Saker jag borde ägna mig åt men inte alls hinner med just nu: skriva beställd novell, skriva pjäs, skriva roman, läsa översättningen av engelska Naondel.





*Ja, jag MÅSTE faktiskt få med detta lilla humblebrag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar