2016-09-13

Busy bee

Jag är inne i en vansinnigt intensiv arbetsperiod just nu. Det är roliga saker jag får göra, men jag är ett kontrollfreak och jag märker att jag lider när jag allt mer tappar kontrollen över praktiska saker som hemmet, högarna med obetalda räkningar, mitt arbetsrum därhemma som blir allt mer kaotiskt. Då är det skönt att få fly till mitt externa arbetsrum och glömma allt det där ogjorda en stund. Igår skrev jag klart det allra första utkastet till en beställd novell, idag fortsätter jag genomläsningen av den engelska översättningen av Naondel. Den är bra. Väldigt, väldigt bra. Jag har haft en sån osannolik tur med mina engelska och finska översättare (andra språk kan jag ju inte bedöma).

Och nästa vecka blir det Sverige för hela slanten! Först Växjö, där jag bland annat deltar i ett seminarium på Växjö stadsbibliotek den 20.9. kl 18 (det evenemanget är öppet för allmänheten), och sen Göteborgs bokmässa där jag har SJU programpunkter inbokade så här långt! Mitt uppdaterade mässprogram ser ut så här:

Bokmässan i Göteborg, program hittills:
23.9. 7.45-9.00 Bokfrukost (för inbjudna)
         9.30 Inspelning av Fantastisk podd i SVEROKs monter
         12.00 Monterprogram på Finlandsarenan: "Maria Turtschaninoff om kvinnlig underkastelse och styrka och om våldsam patriarkal verklighet i mytens form."
         15.30 Att skriva mellan genrer, seminarium med Jonathan Stroud. Moderator Helena Dahlgren
24.9. 12.30 Monterprogram på Finlandsarenan: "Maria Turtschaninoff om kvinnlig underkastelse och styrka och om våldsam patriarkal verklighet i mytens form."
25.9. 12.00 Varför älskar vi fantasy? Seminarium med Julie Kagawa, moderator Johanna Koljonen
         15.00 Nordisk fantasy med Siri Pettersen, Kjartan Yngvi Björnsson och Snæbjörn Brynjarsson. Moderator Helena Dahlgren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar