2016-08-23

Min förmiddag, favorit i repris

Jag har skrivit om mina arbetsdagar förr. Nu kände jag för att göra det igen, eftersom förmiddagen försvann i ett huj, samtidigt som jag tyckte att jag ingenting fick gjort. Så här är min dag, 8.45-11.45 i ingen speciell ordning:

Anlände till kontoret, upptäckte en katt i huset. Katten hade mycket att berätta.
Klappat kelen katt, försökt skriva trots att katt tyckte att penna är kattleksak, lagt upp massor med bilder på alla sociala medier på sagda katt.
Skrivit kartfluff till nyutgåva av Maresi.
Skrivit och sänt en faktura.
Svarat på mejl från skola jag skall besöka i oktober.
Svarat på mejl från översättarseminarium jag skall delta i i oktober, sänt dem en presentation av mig själv.
Upptäckt och påtalat fel i min författarpresentation på Förlagets hemsida.
Mejlat en massa mejl angående MERCHANDISING med Förlaget!
Ringt och mejlat kring releasefesten.
Mejlat med illustratör av kartor.
Svarat på förfrågan om uppträdande.
Bloggat.
Kollat sociala medier tusen gånger.
Mejlat med två olika journalister om intervjuer, bokat tidpunkter med båda.

När jag ser på listan så inser jag ju att det inte är så hemskt konstigt att tre timmar bara försvann. Men det är sånt här som hör till jobbet men som stjäl väldigt mycket av skrivtiden. Måste komma på nåt bra system så att jag inte fastnar i allt det här hela tiden. Borde väl egentligen freda förmiddagarna: stänga av telefonen och inte gå online före efter lunch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar