2016-08-23

Kartfluff

Igår kom den här!

Jag är ohyggligt ivrig på årets bokmässa. Dels har jag spännande paneler att själv delta i, dels finns det så mycket intressant jag vill lyssna på.

Idag försöker jag få igång skrivandet genom att skriva kartfluff. Schildts&Söderströms ger ut Maresi som mjukpärmad, med nytt omslag och nya kartor! De ritas av Sanna Mander, som också gjort kartan till Naondel. Med "kartfluff" menar jag sådant som ibland står på gamla kartor, "ritad av..." ni vet. Det är hemskt roligt! Och Naondels karta är så snygg så att OJ OJ. Mycket annorlunda alla andra fantasykartor jag sett.

2 kommentarer:

  1. Argh! Nytt omslag, nya kartor! En bibliofils mardröm! Nu måste man köpa den mjukpärmade också för att hålla sin Turtschaninoff-samling komplett. ;)

    SvaraRadera
  2. Det är helt sjukt snyggt också, det där nya omslaget! Det första var också fint, men det här är jag alldeles extra förtjust i :-) http://litteratur.sets.fi/bok/maresi-3/

    SvaraRadera