2016-08-15

Idag

Idag invigde jag det underbara, härliga, romantiska, tysta arbetsrum på Dönsby B&B som jag skall hyra fram till årets slut. (Se mitt instagramkonto @turtschaninoff för bilder.)
Idag har jag kämpat med en dator som vägrade fungera före kl 17 då jag var hemma igen. Så jag fick mycket lite gjort. Skickade mejl och bloggade via telefonen, vilket jag avskyr.

Vad jag kunde ha gjort då datorn krånglade är läst någon av alla de böcker jag borde läsa före Göteborgs Bokmässa. Det hör ju till mitt jobb. Men det är väldigt svårt för mig att se läsning som arbete. Det är ju ett nöje. Eller var det. Före böcker blev mitt jobb. Nu vet jag inte riktigt vad läsning är mer.

För tio minuter sen kom jag på idén till ett mycket bra blogginlägg. När jag öppnat datorn var det borta. Så ni fick det här istället.

Förlåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar