2016-08-10

Hösten i korthet

Jag sitter med kalendern uppslagen och går igenom höstens schema. Fram till Helsingfors bokmässa 27-30.10 ser det rätt hektiskt ut. Lite mjukstart får jag ändå i augusti, och några längre lediga sträckor finns det, än så länge. I dem skall jag försöka klämma in skrivande av pjäs och roman. För dem som är intresserade av var jag kommer att röra mig under hösten kommer här jobbschemat i korthet. Detta gäller alltså offentliga evenemang.

24.8. Konstens natt, läsning ur Naondel på Förlaget från kl 17, Nylandsgatan 17 B
31.8 Relesefest för den lättlästa bearbetningen av Maresi kl 17, Kulturkontakt Nord
20.9. Föreläsning på Växjö stadsbibliotek kl 18

Bokmässan i Göteborg, program hittills:
23.9. 12.00 Monterprogram på Finlandsarenan
         15.30 Att skriva mellan genrer, seminarium med Jonathan Stroud. Moderator Helena Dahlgren
24.9. 12.30 Monterprogram på Finlandsarenan
25.9. 12.00 Varför älskar vi fantasy? Seminarium med Julie Kagawa, moderator Johanna Koljonen
         15.00 Nordisk fantasy med Siri Pettersen, Kjartan Yngvi Björnsson och Snæbjörn Brynjarsson. Moderator Helena Dahlgren.

30.9. Åbo Bokmässa, hittills fastslaget program kl 12.55 på Fiorescenen
5.10 Skolbesök i Kimito
7.10 Tavastehus, översättarkonferens
27-30.10 Helsingfors bokmässa, programmet ännu inte spikat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar