2016-06-22

Semester??

Nu befinner jag mig i den där intressanta situationen att jag har semester. Fast jag inte alls har semester. Det vill säga sonens dagis har stängt och jag har en livlig femåring hemma, samtidigt som jag har massor av jobb. Det finns fortfarande saker att fixa med Naondel och korret, och kartorna har jag ännu inte ens sett. Igår fick jag den finska översättningen av boken till påseende, och det är supersuperbråttom med det. Också. Och jag som läser långsammare än en snigel på finska. Maken har också jobb, men lite mindre än jag, så vi bollar enligt bästa förmåga, och får lite hjälp av hans mamma som är i Finland för tillfället.

Men oj vad jag vid det här laget drömmer om riktig semester. Ligga och dra sig på morgonen och sen inte ha några måsten under hela dagen. Äntligen bosätta sig på stugan, med sjön utanför fönstret. Inte behöva sätta sig vid en dator en enda gång. Och läsa! Under besöket i Hangö bibliotek igår kunde jag ju inte låta bli att plocka på mig tre ungdomsromaner, två på engelska och en på svenska, som nu väntar i min snart femtio böcker* stora TBR-hög.

Här en målbild:




* Rund och vild uppskattning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar