2016-06-10

Marr marr marr

När flowet tar slut kraschar Maria hårt.
Gammalt djungelordspråk.

Det var ju ingen överraskning direkt, sånt flow kan man inte ha länge, men oj så abrupt det tog slut. Kanske för att det måste det, kanske för att jag blev tvungen att hoppa tillbaka till Naondel igen, kanske för att det varma vädret tog slut, kanske för att en fjäril fladdrade med vingarna i Nepal. Who knows. Hela veckan har jag kämpat (utom onsdag då jag var på Tammis barn- och ungdomsboksevenemang i Helsingfors) men det blir till ingenting. Och OJ så det påverkar mitt humör. Morrar och muttrar för mig själv här hemma, tycker allt är bara kacka och får liksom ingenting annat gjort heller.

Jag tänker kämpa ännu idag - bland annat för att jag vill komma över 40 000 ord (för det ser snyggt ut). Men nästa vecka skall jag ta en paus, har jag bestämt. På fredag flyger jag till Stockholm för att vara hedersgäst på årets Swecon, och jag har ännu inte hunnit förbereda mig alls. Så det blir prioritet nr 1 under veckan. Och sen finns det ännu en hel del smågrejs som skall göras kring Naondel: Baksidestext, eventuella listor på namn och platser, förhoppningsvis en titt på den andra korrekturläsarens kommentarer osv.

Men ännu idag går jag i närkamp med Maresi. Hon bara gnäller och har sig, precis som jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar