2016-06-03

Korrfel

Jag arbetar med korrekturet till Naondel och inser (tack vare observanta korrekturläsare) a) att jag använder två ord huller om buller om samma föremål - och det förekommer ofta i manuset, och b) att det finns ett stort berättarfel i slutet, som har att göra med att jag skrivit om det mest av hela romanen, och i ett rätt sent skede strukit ett helt berättarperspektiv.

För a) stön, och för b) hjälp.

Saken är ju den att nu är manuset en PDF och inte längre ett word-dokument. Så jag kan inte göra några rättelser själv. Att konsekvent ändra användningen av ett ord är pilligt som s-tan. Och det är lite sent att skriva om slutet också... Men tur att felet upptäcktes nu, och inte av en recensent.

2 kommentarer:

  1. Hoppsan! Men så bra att det ännu går att fixa, om än i sista minuten. Jag minns när jag bara råkade gå förbi Ny Tids redaktion när de layade och insåg att en fotnot jag bara tänkt för mig själv kommit med. Den gick att stryka, puust.

    SvaraRadera