2016-06-07

Inget mer skimmer

All good things must come to an end. Så också mitt flow.

Jag vet inte om flödet försvann med värmen - nu är det så attans kallt där ute. Eller om det är det faktum att jag nu måste jobba med Naondel igen som gör mig splittrad. Men igår kände jag det genast - det är borta. Jag skrev i små stötar under dagen och fick knappt ihop nåt (och kände mig usel, för mitt egenvärde är tydligen helt ihopkopplat med hur skrivandet går).

Men ja. Sånt är det, och nu är det Naondel som gäller. På tal om det, nu gör jag samma upprop jag tror att jag gjorde med Anaché: Namnlistor/förteckningar i en bok, bu eller bra?

10 kommentarer:

  1. Bra. Ligger den sist kan den som inte tycker om den, strunta i den. Bland annat dyslektiker läser ofta så långsamt att de har svårt att få flyt och sammanhang i läsningen. Det kan räcka med att någon inte har nämnts på ett par kapitel för att de ska hinna glömma bort vem det var.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det är bra. Den som inte bryr sig kan strunta i den, men som Johan skriver kan listan vara otroligt viktig för nån annan. Kör!

    P.S. Funderar på att dyka upp på kvällens föreläsning, nu har du din chans att övertyga mig, hehe!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh men kom! Och ställ frågor! Förresten - vad skulle du vilja höra om? jag borde förbereda mig nu :-)

      Radera
    2. Okej, du lyckades övertala mig. :) Vill gärna höra om tidsperspektivet – hur länge det tagit för dig att komma dit du är i dag. Hur det känts på vägen, hur många gånger du funderat på att ge upp? Vad är det som driver dig? Vad har du lärt dig? Vad önskar du att du hade vetat när du började skriva?

      Nåja, här var nu några frågor iaf. :D Ses i kväll då!

      Radera
    3. Hurra! Och skitbra frågor, tack!

      Radera
  3. Jag gillar också listor, sätt den sist så kan folk strunta i den om de inte gillar den. Jag förstår ju orden i sammanhanget, men gillar ändå att kunna kolla upp dem i efterhand - speciellt praktiskt när man skriver recension :-) Och så är det trevligt att låta namnen trilla över tungan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. OK, bra att veta! Själv är jag lite listskeptisk.

      Radera
  4. Ja tack, listor listor. Alltid mer listor. Lista också saker ingen vill veta...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får se hur mycket listor som ryms i layouten...

      Radera