2016-06-17

Going west

Idag bär det av västerut mot Swecon 2016, Fantastika! Nacka, here I come! Jag har ovanligt lite resfeber den här gången. Sonen har också vant sig vid att mamma reser mycket och sade glatt hej då i morse. Mest fokuserar han på att han idag är sista dagen på dagis någonsin - i höst blir han förskolepojke. Fast förskolan fortsätter på samma vanliga dagis, så förändringen blir inte så stor. Han skall få köpa ett legopaket för att fira att sommarlovet börjar, med sina egna pengar (veckopengen han sparat hela våren). Men det får han göra med sin pappa, för då har jag redan landat i Stockholm. Jag har däremot gjort ett litet paket som jag lämnar på hans säng och han får hitta när han kommer hem, med en klistermärkespysselbok om monster, boken Princess in Black and the hungry bunny horde och lite godis. Första Princess in Black-boken köpte jag under min Londonresa i januari och den var en stor hit. Jag älskar Shannon Hales YA-fantasyromaner och nu är också sonen ett fan av bilderböckerna med en rosafluffig prinsessa med ett svartklätt ninja-alter ego.



Jag är veckans instagrammare för Förlagets instagramkonto, så mina rapporter från Swecon kommer mestadels att finnas på deras instagram. Go follow, @forlagetm. Hoppas vi ses där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar