2016-05-26

Bokmässan! Programmet!

Seminarieprogrammet för årets bokmässa i Göteborg är här! Och jag är så vansinnigt stolt och glad över de hela tre seminarier jag får delta i.

På fredag blir det ett samtal med Jonathan Stroud under rubriken "Att skriva mellan genrer". Ofta är det så att jag innan seminarier och paneler måste se till att hinna läsa de andra deltagarnas böcker, eller åtminstone en bok av dem. Det är inget problem med Stroud: Jag har läst, och älskat, hans Bartimaeus-trilogi, och har Heroes of the Valley hemma (på hälft, än så länge, pga mina svårigheter på sistone att koncentrera mig på en bok åt gången).
Samtalet leds dessutom av Helena Dahlgren. Jag är så himla ivrig över att få delta i detta samtal!

På söndag blir det samtal under rubriken "Varför älskar vi fantasy" med världsbästa Johanna Koljonen (gammal skolkamrat till mig, måste bara få namedroppa lite) som samtalsledare och Julie Kagawa, bästsäljande författare av bland annat Iron Fey-serien som annan deltagare. Och jag är på bild i katalogen :-)

Och senare på söndag blir det nordisk fantasy galore med en helt lysande panel nordiska författare: Siri Pettersen (Norge), Kjartan Yngvi Björnsson och Snæbjörn Brynjarsson (Island), yours truly och så Helena Dahlgren som moderator.

Detta är ju dessutom bara mässprogrammet, monterprogram kommer senare. Vilken fabulös mässa det skall bli!

4 kommentarer:

  1. Åh! Är så taggad och glad över att jag får åka tack vare jobbet! Så vi ses i Göteborg!

    SvaraRadera
  2. Jag har också tre! Och bild! Vi kommer rocka mässan i år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Totalt! Ska bli så roligt att ses där!

      Radera