2016-04-04

Slits itu

Jag slits åt två håll just nu.

Egentligen borde jag skriva pjäs. Vi har ett större Reko-seminarium i maj, och tills dess måste jag ha levererat text. Pjäsen behöver inte vara klar, men jag måste i alla fall ha kommit längre än nu.

Men Maresi II lämnar mig inte ifred. Alls. Idéer rasar över mig som ett vattenfall. Jag läser böcker som ger mig ännu fler intryck och impulser, t.ex. en från 1934 som handlar om att rida genom Ungern. Och det känns väldigt väldigt dumt att inte ta vara på denna energi, denna iver och detta flöde.

Kan jag klona mig? Eller dela mig i två? För det behövs verkligen två Marior just nu.

3 kommentarer:

  1. Så typiskt att alla idéer kommer flödande när man egentligen inte skulle ha tid för dem. Hoppas du kan komma på ett system eller schema så att du hinner med båda?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju nåt sånt jag måste komma på, men jag kan inte besluta mig för om det funkar bäst att ta halva arbetsdagen var för de två projekten, eller om jag skall ta det i större sjok.

      Radera
  2. minna lindeb4 april 2016 17:59

    Ta vara på flödet. Jag röstar för Maresi kakkonen.

    SvaraRadera