2016-04-19

Nätet och annat

Jag blev alltså förkyld. Den redigaste förkylningen hittills denna vinter, om jag minns rätt. Lite känns det som att min kropp ville sätta stopp - "ta det lugnt, koppla av, pausa från jobbet nu hördu". Så det gjorde jag - igår såg jag på skräp-TV och sov sanslösa mängder och tänkte inte ens på jobbet*.

Men idag börjar redan obesvarade mejl och ogjort jobb tynga på, så jag försöker sitta vid datorn en stund och komma ikapp med åtminstone en del. Språkgranskningen får ändå vänta ett tag, för att jobba med den måste jag vara skarpare i knoppen.

Jag har naturligtvis hängt på nätet alldeles för mycket medan jag varit sjuk. Och jag måste ge lite kärlek åt twitter nu. Jag har fortfarande inte riktigt fått kläm på hur det funkar, eller hur jag skall få det att funka bäst för mig. Jag följer alldeles för många och min feed är hemskt svår att följa med. Dessutom är twitter stundtals det mest deprimerande sociala mediet för mig, för tunga och dåliga nyheter ger mig örfilar varje gång jag går in där. MEN! Via twitter har jag också fått kontakt med författare jag inte känner IRL och Maresi får dagligen många glada och uppmuntrande tillrop där. Som vanligt upplever jag att författarcommunityn är stöttande och positiv, oavsett om den är finsk, nordisk eller brittisk. Och det gör mig glad. Bra yrke jag har!








*Nästan alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar