2016-03-17

Vådan av en bra dag

Igår hade jag förmånen att få hänga med min fina översättare Annie Prime hela dagen. Solen sken över västra Nyland och vi gjorde Fiskars och Ekenäs (som hastigast) och avslutade med att äta middag hemma hos oss, och det var en sån där riktigt riktigt bra dag. Annie är en människa jag genast klickar med, där vi kan prata om vad som helst hur länge som helst. Till och med sonen var överförtjust i Annie och pratade med ens flytande engelska (han talar nästan inte alls engelska med sin far). Och så kom vi åt att prata jobb också. Annie frågade mig saker om Naondel, som hon fått läsa, ordval och sånt (plus påpekade små misstag hon hittat), och till slut skålade vi för att jag nu är klar med boken och Annie just påbörjar arbetet med den.

Det fåniga med mig är att jag, som social introvert, behöver återhämtningstid också från en fin dag som igår. Jag kunde knappt sova alls i natt, då hjärnan behövde bearbeta alla tankar och intryck och inte alls klarade av att stänga av. Men solen skiner även idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar