2016-03-14

Morotsdags

Jag är i princip färdig nu. Jag väntar ännu på kommentarer på de allra sista förändringarna jag gjorde i epilogen, om jag får klartecken för dem kan jag sända manuset till alla som väntar: mitt finska förlag, min agent, mina engelska och finska översättare. Så hugger jag den där moroten jag dinglade framför näsan på mig under det sista redigeringsslitet förra veckan: en ledig vardag. Helt lite jobb måste jag sköta: några mejl skall besvaras, ett utlandsavtal skall undertecknas och sändas iväg, och lite pjäser skall omläsas inför morgondagens Reko-träff.

Men i övrigt: ledig! Skall ägna dagen åt att läsa vad jag vill, gå en lång skön promenad med hunden (hoppas solen tittar fram), lacka naglarna, kanske se på film och sticka. Städa lite i köket och stoppa strumpor. Sådant.

4 kommentarer:

  1. Du är så värd det! Njuuuut! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gjorde det - men dagen var så kort!

      Radera
  2. Det låter underbart! En härlig dag önskar jag dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur kan en dag försvinna så hastigt?!

      Radera