2016-03-01

Mitt i allt en pjäs och ingen middag

Plötsligt befinner jag mig i Vasa och skriver på en pjäs. Det låter oerhört proffsigt, men sanningen är att jag började för några timmar sedan. Jag har aldrig skrivit pjäs förut. Jag har en massa människor på scenen på en gång och eftersom jag inte har nån aning om hur en pjäs skall se ut, sådär på papper, så är det redan ett enda rådd med scenanvisningar och repliker. Oj oj oj. Men det är faktiskt lite roligt också. Jag ger mig alltid in i nya och alldeles för svåra saker som jag knappt klarar av bara för att jag älskar utmaningar (i mitt arbete, i livet överlag vill jag ha noll utmaningar). Dessutom känner jag mig väldigt anarkistisk: en småbarnsmamma som mitt i allt har en hel lägenhet för sig själv och kan sitta och skriva en vardag kväll! Jag har ordentligt köpt ingredienser till en nyttig vegetarisk pastamiddag MEN HÄR SITTER JAG OCH ÄTER TORTILLACHIPS ISTÄLLET! Mama gone wild! Det kan hända att det blir en cider också senare*. Det är ingen hejd på det hela.


*Fast först efter att jag skrivit klart för dagen, annars blir det inte till nånting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar