2016-03-11

Fortfarande nästan men inte riktigt

Jag hade förhoppningar om att vara färdig. Jag sände de största förändringar jag gjort till min redaktör på onsdag och väntade på besked: ja/nej, färdigt eller inte. Det blev nej, men det är verkligen inte mycket kvar alls nu. Jag tror att jag sänder det färdiga manuset idag. Det är i alla fall min målsättning.

Igår var jag i Helsingfors på diverse möten, och så drack jag ett ("ett") glas vin och åt middag med min supertrevliga engelska översättare Annie Prime. Hon är i Helsingfors just nu och bor och jobbar på Sveaborg på där hon fått residens av FILI. Så jag har chansen att träffa henne också nästa vecka, hurra! Den veckan kommer att handla om pjäsen, eftersom min reko-grupp har handledarträff då, och jag hoppas bli inspirerad och skriva mer. Än större orsak att bli klar med Naondel idag.

Här hittade jag annars en väldigt trevlig recension av engelska Maresi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar