2016-03-07

Ett grått, smaklöst tuggummi

Idag sitter jag och peppar mig själv. I can do it. I CAN do it. I CAN.

Jag fick den tredje omgången kommentarer på Naondel av min redaktör. Det är inte mycket alls nu, men jag har lite svårt att få upp motivationen. Jag jobbade ju med pjäsen hela förra veckan, det gick nu sådär, men jag har i alla fall kommit igång med den och med ens känns Naondel väldigt fjärran. Eller nä, det är för snällt sagt: Naondel känns som ett gammalt tuggummi jag tuggat flera dagar och klämt fast på sänggaveln till natten och det har ingen smak kvar och är lite grått och det sitter fast lite obestämt ludd på det men jag måste tvinga mig att tugga det. Lite till.

Det gav mig en ordentlig boost att min engelska översättare mejlade mig och skrev att hon läst manuset och tyckte om det och till och med grät lite på slutet. Med ens fick tuggummit tillbaka en doft av mint och luddet försvann.

I CAN DO IT.

2 kommentarer:

  1. Heja heja heja! Jag trögar också massvis med min redigering, men nästa vecka ska jag ska skicka in manuset till min LittSkap-handledare så det gäller bara att kavla upp ärmarna. WE CAN DO IT!

    P.S. Nämner dina arbetstidsblogginlägg i senaste avsnittet av podden (Projekt framgång).

    SvaraRadera
    Svar
    1. YES WE CAN!
      Oj vad roligt med omnämnande, jag måste lyssna på tåget idag!

      Radera