2016-03-24

Den viskande rösten

Sonen har varit hemma från dagis hela den här veckan på grund av luftvägsinfektion. Och idag började hans påsklov. Så det har inte blivit mycket jobbat för min del, och därmed har bloggen också gått på sparlåga. Men idag sjasade maken ut mig ur huset, han tog itu med påskstädningen (jag städade igår då han var på jobb) och sa åt mig att få lite jobb gjort.

Så jag sitter på café och bälgar i mig kaffe och svarar på mejl (läste just igenom en trevlig intervju jag gav för en dansk dagstidning då jag var i Reykjavik för Nordiska rådets prisutdelning). Det finns två större jobbsaker jag borde ta itu med: fortsätta skriva på min pjäs, samt läsa igenom LL-bearbetningen av Maresi som jag fått till påseende.

Men plötsligt är det något annat som pockar och drar. En röst som vill höras. Ännu har hon inte så mycket att berätta, men hon har börjat viska lite nonsens. Det finns en stämning som vill göra sig gällande. Några flyktiga idéer. Lite anteckningar från de senaste månaderna som kunde sammanställas, så jag kan se vad jag har tänkt ut så här långt.

Ja ja, det är knappa två veckor sedan jag sände in Naondel, det är visst dags att börja snusa på uppföljaren redan :-P

2 kommentarer: