2016-02-19

Summering

Vad har jag lärt mig genom att anteckna allt jag gjort under dessa fem arbetsdagar?

Jo, att jag kan vara sjukt effektiv. Om jag inte har något annat som stör. Dvs om jag inte måste fara någonstans och jag inte behöver göra något annat än sitta vid datorn. Så fort det är något annat tappar jag fokus. Jag är väldigt enkelspårig, på så sätt.

Jag ser också att jag nog gör en hel massa. Och det är jobb. Men väldigt lite av det är de facto skrivande. Och det visste jag redan från förr. Jag bara inte vet hur jag skall kunna fixa det. Jag har avböjt och tackat nej till allt, tycker jag, för att ha tid för pjäsen och romanerna. Ändå är det hela tiden andra saker som kräver min tid. Hur har det blivit så? Och vad kan jag göra för att åtgärda det? Det måste jag grunna på.

4 kommentarer:

  1. ...kanske reservera förmiddagar för skriv och hålla möten, telefon, mail, administration, sociala medier m.m. till eftermiddagarna?

    Roligt att läsa om din vardag, intressant med allt författarrelaterat tycker den här aspiranten. Och tack för så otroligt fina böcker också! Heja heja :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Agneta! Och jag har försökt med sån där uppdelning, men det blir ändå lätt så att saker flyter in i varandra. Och så finns det alltid det jag inte kan kontrollera när det är, som författarebsök, möten osv.

      Radera
  2. Det finns alltid något annat som stör :)
    För att själv bli lite effektivare prövade jag Annes tomatmetod, som faktiskt hjälpte mig genom en städa-huset-dag! Ska försöka implementera den i jobbvardagen också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag vet! Men jag blev omruskad igen av att se HUR mycket det stör mitt skrivjobb då jag har annat samma dag.

      Radera