2016-02-02

Och nu?

Förra veckan lämnade jag in den andra redigerade versionen av Naondel till båda förlagen och min översättare.

Och nu då?

Nu borde jag skriva en pjäs. Som det står helt still i skallen kring. Och så har jag ju deadline för Krönikor från Röda klostret del III nästa år. Helt på riktigt. I mina utlandsavtal. Så jag borde börja med den berättelsen snart. Den har landat på min axel emellanåt, och viskat små ledtrådar i mitt öra. Men jag är inte riktigt redo att ta mig an den än. Den måste få flyga fritt ännu en stund till.

Jag vet att det vore bra att ta en paus. Att bara andas, och kanske läsa lite, och ta långa promenader, och baka lite bröd, och reda upp i det kaos som inträtt här hemma då jag pushat på med manus och rest till London och haft mig. Men det finns det inte tid till, på riktigt. Allt för många deadlines. Och förresten, vem får ta långa pauser i sitt arbete? Typ ingen.

2 kommentarer:

  1. Ingen brevskrivarfebruari i år?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag klarar inte av några extra "måsten" i år. Men jag har tänkt att jag skulle satsa på att skriva mer för hand och kanske något brev också.

      Radera