2016-02-19

Arbetsdag 5

8.40 satte mig vid datorn, med redaktörs-Saras kommentarer utskrivna på papper. Och tog itu med redigeringen av Naondel.
Fan vad det var svårt. Bara att hålla koncentrationen. Tankarna vandrade precis hela tiden. Motivationen noll. Framstegen i texten minimala.
9.50 fick nytt omslagsförslag från Tammi. Begrundade. Fastnade på nätet, började titta på tröjor, vaknade efter 20 minuter och undrade vad jag höll på med.
10.20 fortsatte jobba. Kom äntligen in i texten, i arbetet, såg att det ju faktiskt inte är så mycket att göra, att det bara var mitt eget motstånd som stod i vägen. Det är mest bara finjusteringar det är frågan om. Min redaktör har ju nog sagt det, men ibland tar det ett tag innan jag fattar.
11.30 lagade lunch. Åt pasta med sås på vad jag råkade hitta i skåpet: mjukost med soltorkade tomater, pyttelite chilimjukost, pepperoni, soltorkade tomater, majs, parmesanost. Diskade INTE.
Sen... ööö. Ja ja. Ibland är det knepigt att jobba hemma. Jag läste lite A Feast for Crows. Och betalade räkningar. Svarade på mejl. Funderade på sommarklänningar. Svarade på fler mejl. Kokade kaffe.
14.00 Fortsatte jobba med Naondel. Har kommit genom fyra av de fjorton sidorna kommentarer. Ja, det är sannerligen inte mycket. Men en del ändringar kräver till och med tilläggsresearch, eller att jag kollar igenom mina anteckningar noga.
15.30 Sonen kom hem, jag skrev detta inlägg & slutade jobba.

Arbetsveckan slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar