2016-02-16

Arbetsdag 2

7.30 vaknade jag, hurra, fick sova! Son och far lyssnade då redan på Henry Huggins som ljudbok. Jag hoppade i duschen, åt frukost med familjen. Halv nio körde maken sonen till dagis, jag satte mig vid datorn... och så gick en halvtimme. På jag vet inte vad. Ja ja. Åtminstone lackade jag naglarna under tiden.
9.00 klädde på mig, torkade håret, sminkade mig.
9.30 kom igång med arbetet på pjäsen.
10.00 paus, kokade te, kollade tåg, upptäckte att det tåg jag tänkt ta till stan inte går. Måste ta ett senare och hoppas det är i tid.
10.15 chattade med kollega om en antologi hon är redaktör för och jag lovat skriva till.
10.30 blev inspirerad och övergav pjäsen, började jobba med antologitexten istället.
10.40 telefonsamtal från Jonas på Vega Västnyland om morgondagens sändning som jag skall delta i.
10.50 fortsatte med antologitexten
11.10 halkade ut på nätet tio minuter
11.20 fortsatte jobba. Mejlade med redaktören om bokmässa, manus mm.
11.50 packade min väska, blev hämtad av maken med bil.
12.00 lunch i Karis med maken.
13.00 tåg in till Helsingfors. Läsa LL-manus på tåget.
14.15 författareföreningens styrelsemöte
17.02 tåg hem. Hade tänkt läsa LL-manus men åt takeaway sushi och lyssnade på Ted och Kajs podcast. 
18.10 hemma igen. Arbetsdagen slut.

Tillägg! Glömde helt twitter-chatten 21.30 till 22.30! Den är i högsta grad jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar