2016-01-06

Trettondag är jobbardag

Långsam och skön morgon med högläsning för femåringen under täcket, följt av avocadosmörgåsar och Hbl och nu: redigera manus. Ja ja, det är trettondagen, men mina deadlines bryr sig inte om det. Jag har dragit på mig pulsvärmare och har långkalsonger under verkkarna* för det är svinkallt ute och lite kyligt här inne också. -20 ute och 20 inne (inte alls kallt egentligen, men jag är en frusen sort och skrudar mig i ylletröja och tjocka sockor medan sonen springer omkring naken och ropar "Jag är varm!"). För ovanlighetens skull kommer jag att lyssna på musik i höglurar medan jag jobbar - för att kunna dränka ut ljudet av Astrid Lindgren som drar olika skrönor för sonen i rummet bredvid. Ljudböcker, alltså. Mest Lotta på Bråkmakargatan.

Men allra först skall jag skicka iväg min artikel till The Guardian :-)









*Mjukisbyxor för er i Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar