2015-12-01

Snart är det bal...

Idag hämtade jag balklänningen. Den är klar. Och den är så väldigt, väldigt fin. Och så väldigt, väldigt jag. Jag skall inte berätta mer om den riktigt ännu, men jag kan säga att designern blev väldigt inspirerad av Maresi och hämtade intryck därifrån, och så finns det element från min mormors konsthantverk med. Det är en klänning med en historia. Vad kunde vara mera rätt för en historieberättare som mig?

Designteamet fixade till och med till min gamla galahandväska. Den kan ni få se som en sneak peak på själva klänningen. Det kommer att stå lite om klänningen och designprocessen i lördagens Västra Nyland, men den färdiga klänningen måste man vänta till balen den 6.12 för att få se i sin helhet.


Ursäkta det suddiga instagramfotot. Jag har en fin systemkamera som jag inte kan använda, och tog säkert 20 bilder med den - alla sämre än detta.

Nu har jag skor och smycken och klänning fixat och frissa och manikyr bokat. Jag måste bara öva mig på sminkningen (för den gör jag själv) och se till att jag har hela strumpbyxor.

6 kommentarer:

  1. Hela strumpbyxor är bra. Hellre det än att hänga på Sokos för att hitta nya när du borde köa in.

    SvaraRadera
  2. Jag kommer att sitta som klistrad för att spana in er! (Och klänningen ...)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klänningen! Den, du, den är nåt rätt unikt!

      Radera
  3. Ååh så spännande! Du kommer att glänsa, det är jag säker på!

    SvaraRadera