2015-12-16

Firmafest

Jag vaknar tidigare och tidigare varje morgon. Mörkret, jobbstress, vad det nu sen än är, min kropp är ur led. Det började med 06, blev sen 05.30, 05 och i morse härliga 04.45. Det värsta var att den stackars femåringen vaknade samtidigt. Ingendera av oss lyckades heller somna om denna gång.

Har börjat morgonen med att betala räkningar och förnya bibbaböcker på nätet. Nu skall jag tackla manus en stund, innan det om knappa två timmar är dags för firma Författare Maria Turtschaninoff att ha firmajulfest och fortbildning i dramatik på samma gång. Jag skall gå på lokala premiären av Star Wars!!!!!!!

Jag har ju aldrig firmafest, kaffepauser med kollegerna eller nån after work-öl. Så då får man gå på bio på arbetstid. Speciellt som det är genrefilm, för då är det ju research, eller hur?

2 kommentarer:

  1. Det är absolut research! Läste att Sandra Beijer tagit som vana att se minst en långfilm per vecka under nån "lunchpaus". Nya intryck är väl alltid bra. :)

    SvaraRadera