2015-11-09

På resande fot

Idag far jag på en liten miniturné till det finska Finland! Jag uttrycker det just så eftersom jag är en typisk kustfinlandssvensk och det inre av landet är rätt obekant för mig. Ikväll skall jag uppträda på Lahtis stadsbibliotek tillsammans med min fantastiska finska översättare Marja Kyrö, som översatt alla mina böcker till finska (de som utkommit på finska alltså, vilket är alla utom den första). Sedan hoppar jag på bussen och fortsätter till Jyväskylä där jag skall uppträda på Palokan kirjasto på tisdag förmiddag och sedan i en skola i Hankasalmi på eftermiddagen.

Jag hann inte bli färdig med manuset förra veckan - den där inbjudan till slottsbalen råddade lite till mitt schema och mittiallt måste jag ju börja leta klänning. Nu blir det då turné istället. Men kanske, kanske, att i slutet av veckan...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar